Безпорен плюс на Mondeo е идеалното пътно поведение. В случая колата разполага и с опционалното активно окачване, което освен че има три режима на работа - спортен, комфортен и нормален, се настройва динамично спрямо пътната обстановка, като това се случва 10 пъти в секундата. Колкото по-бързо се кара в завой, толкова по твърдо става окачването и се създава впечатление за движение по релси... до момента в който ви свърши сцеплението и напуснете пътното платно. Нещо, което трябва да сспомена е, че колата вози предимно твърдо, дори в режим Comfort, но това мисля, че се дължи и на 18 цоловите джанти с нископрофилни гуми.
Mondeo-то е приятно за дълъг път, изпреварванията наистина са удоволствие благодарение на мощния двигател. Осезаема турбо-дупка не се усеща и дигателя се държи най-добре при 2000об/мин, когато разхода е нисък, но в същото време разполагате с 400Nm въртящ момент, което значи, че спокойно може да изпреварите без да се налага да смъквате предавка надолу. Като коментирам двигателя е редно да спомена и разхода на гориво, който е сравнително висок. На извънградско дава около 8-8.5, като ако се мъчите да карате икономично, може да го свалите на 7... но това е трудно, тъй като колата предразполага към бързо каране. Ако не следите показанията на километража на магистралата може да се хванете, че карате със 180-190км/ч за което заслуга има и добрата шумоизолация, която спрямо предишния модел е значително подобрени и за разлика от там липсват дразнещите аеродинамични шумове откъм огледалата. Нещо неприятно е силното тракане на двигателя при празен ход и ниски обороти, не очаквах подобно нещо от Duratorq TDCi.
Като безопасност Mondeo е на топ ниво. Базово разполага с девет въздушни възглавници включително и такава за коленете на водача. Разбира се разполагаме с пълен набор системи ABS, ESP, Brake Assist, Traction control и д.р. В графа безопасност включвам и активното окачване и завиващите bi-xenon-ови фарове. Приятно впечатление правят детайли като вградените в огледалата светлини, които осветяват земята около колата при отваряне на вратата и при отключване. Неприятно пък прави липсата на други детайли като например сигнални светлини във вратите, които да светят при отворена врата.
Иначе колата би могла да е проблемна в града поради именно така големите си размери, а и поради донякъде ограничената видимост. След обновяването на модела,Mondeo се предлага и с модерни Ecoboost бензинови двигатели с турбо, които намирам за много разумен избор. Препоръчвам колата (с високо ниво на оборудване и мощен двигател) на всички, които не страдат от снобизъм и искат голяма, луксозна, приятна за каране кола, особено ако могат да се сдобият с отстъпка от Мото Пфое, защото Mondeo вече е на възраст и се очаква замяната му с нов модел, а конкурентите имат изключително примамливи предложения на пазара.
No comments:
Post a Comment