Sunday, 16 February 2014

Volvo XC90 D5 Тест

Volvo XC90 е ветерана на SUV пазара. За 11 години на пазара XC90 се наложи като надежден, комфортен инай-вече безопасен автомобил. Макар, че новият модел ще бъде представен до края на годината, не бива да пренебрегваме настоящото поколение, защото все още има какво да покаже.
Като цяло е кола, обичана от журналистите (в миналото, когато и обръщаха внимание разбира се), в това число и от един от най-известните в бранша - Джеръми Кларксън, а към тях се присъединявам и аз. Основните недостатъци, които виждам в колата са свързани предимно с това, че е вече стара като модел и това си личи по дизайна и отвън и отвътре, въпреки усилията на Volvo чрез няколко фейс-лифта да я държат в добра форма. Също така липсва оборудване като вентилация на седалките, активен авто-пилот, безключов достъп и палене и други, които се популяризираха по-късно. Плюсовете са големия багажник и обширното вътрешно пространство, третия ред седалки, които всъщност предлагат достатъчно място за по-дребнички пасажери когато втория ред е преместен с няколко сантиметра напред (2-рия ред седалки има хоризонтално регулиране).
Впечатленията ми от пътното поведение на XC90 са прилични. В завои се държи добре като за SUV. Има наклон на каросерията, но той е умерен. Това, което е неприятно, е че седалките не предлагат достатъчно добра странична опора. В резултат при по-висока скорост в завой, задържането на седалката се превръща в изпитание. При нормално каране, колата е много комфортна, окачването се справя добре с неравностите.

Двигателят е добре познатия пет цилиндров дизел D5 с работен обем от 2400куб.см, максимална мощност 200к.с.имаксималенвъртящ момент 420Nm. Като усещане, ускорението до 100км/ч е една идея по-бързо от дадените от производителя 10.3 секунди. Изобщо от липса на динамика не мога да се оплача. Пътуването по първокласен път с често изпреварване не е проблем и не напряга и благодарение на отличната видимост. Освен всичко ми прави впечатление добрия звук на двигателя. До около 2000об/мин звук, поне в купето, липсва, но от 2000 нагоре при "кик-даун" звучи като типичен „петак“ ...което е удоволствие. Скоростната кутия е автоматична с 6 скорости и е много рафинирана. Превключването става неусетно. Разхода на гориво е напълно приемлив. При градско каране (София) и при по-динамично извън-градско гори около 10 литра дизел на 100 км. При спокойно каране извън града пада до към 8, а може и по-малко при добро желание. XC90 се справя и извън пътя добре като за SUV от този клас. Карал съм го в сняг, карал съм го и в кал. Е не се е налагало да викам трактор.
Като цяло мисля, че XC90 все още си пази основните качества, въпреки годините на модела. Колата е добър вариант за голям-луксозен и евтин SUV. Мото Пфое го продават на ниска цена, а покрай предстоящата поява на новото поколение съм убеден, че ще смъкват още.

No comments:

Post a Comment