Интериорът е изпълнен на високо ниво - дизайнът му е изчистен и елегантен, а използваните материали са като цяло много приятни. Смея да твърдя, че от шофьорското място годините на автомобила си личат единственопо остарелите като визия волан, уреди (километраж, оборотомер и т.н.) и липсата на инфоразвлекателна система с цветен дисплей. Но реално това са липси на конкретната кола, която е горе-долу базово обурудвана. R-Design версиите предлагат по-модерен волан и уреди, а срещу допълнително заплащане разбира се се е предлагала и зветнанавигационна система с „изплуващ“ от таблото екран. Седалкитеса едни от най-удобните, които съм срещал не само в този клас, но и като цяло. Пространството е достатъчно, ако не сте гиганти, като това включва и задните места, както вече споменах. Все пак отзад човек може да се почувства клаустрофобично, поради тесните странични прозорци.
Базовото оборудване на C30 също е съвсем прилично. Vovlo по традиция предлагат вички необходими системи за безопасност стандартно – предни и странични въздушни възглавници, въздушни завеси за двата реда седалки, ABS, ESP, спирачен асистент, система WHIPS против камшичен удар и т.н. Базовото оборудване включва и други необходими функции и системи като климатик, електрически регулируеми стъкла и огедала (отопляеми), радио със CD и четири тонколони, което изкарва неочаквано качествен звук и д.р.
На пътя C30 се държи съвсем добре. Колата е много стабилна, благодарение на шасито на Ford, които определено могат да правят коли с добро пътно поведение. За съжаление управлението не е достатъчно директно, което отнема от удоволствито от шофирането. Volvo-то вози малко твърдо, но не толкова, че да изморява или да е неприятно. Все пак неравностите и дупките няма как да останат незабелязани. Иначе основният шум, който достига до водача идва от двигателя (поне в моя случай) тъй като 1.6 литровият бензинов агрегат със 100 к.с. е твърде маломощен за С30 и в комбинация с 5 степенната скоростна кутия му се налага често да поддържа над 3000 об/мин, което разбира се води до завишени нива на шум (и кофти разход на гориво), В тази връзка разходът на гориво се движи около и над 8л/100км, което е доста, но при внимателно каране може да падне до 6.5 на дълъг път.
Volvo C30 е компактен премиум автомобил, който би се харесал на хора, които желаят да се отличават на пътя. Далеч е от пътното поведение и управление на лидера в класа – BMW 1 серия, но в никакъв случай не е трагичен в тези показатели. Интериорът е уютен и елегантен с качествена изработка и материали.Volvo C30 е надежден модел, който е подходящ за покупка „втора ръка“. Традиционно обезценяването е по-високо, отколкото при немските аналози и на пазара се появяват запазени, добре поддържани бройки на под 100000км за около 15000лв. По възможност бих препоръчал на евентуалните купувачи да търсят коли от Volvo Select (програма за употребявани автомобили), или такива с единсобственик поддържани изцяло в Мото Пфое. Също така е желателно двигателят да е по-голям от 1.6л, защото стоте конски сили скоито разполагат бензиновата и дизеловата версии на 1.6 не са достатъчно мощни за тази кола.
No comments:
Post a Comment